ögonblick av panik

Då så nu är den omtalde picknicken över. Det började inte riktigt lika bra som det slutade.

Peggy Lisa Ryan och Emelie går ut lite innan mig för jag behöver göra ett toalett besök.Och när jag tar mitt första steg ut på trappan står det kanske 40-50 personer och ler åt mig. Jag skruvar på mig lite grann och tänker att nej jag har klänningen i trorsorna men det var inte sanningen. När jag insett att det inte var det som var felet log kjag lite skepptiskt till de glada ansiktena som var riktade mot mig och hör Peggy säga :
-Här är våran svenska släkting

och sen var kacklet i gång alla kom fram och frågade om sverige och om jag trivdes och en sak som amerikaner inte har förstått än är att man kan inte svara på tre frågor samtidigt speciellt inte jag. Men till slut lugnade det sig tills att vi skulle ta maten. Jag väntade lite på att det blev min tur och sedan började jag ta mat och då stannade alla upp och log sådär obehagligt mot mig igen och alla säger ungefär samtidigt
- åhh hon gillar jordgubbar.
Det var i samma sekund som jag precis tagit upp skeden för att ta till mig några mumsiga jordgubbar.
Jag har aldrig kännt mig så obekväm i hela mitt liv. Men när vi väl satt oss ner för att äta så var allt bra då kunde vi sitta och prata och så som vanligt.Det var skönt. Dom är trevliga men ibland blir det lite svårt att svara på allt.

När vi avslutat våran picknick åkte jag och lisa och kollade på ett country band jag är väldigt osäker på hur det stavas men bandet var bra. Jag blev upp bjuden till dans av en kille så jag dansade lite bugg där faktiskt. Dansa är lika roligt vart man än hamnar i världen helt klart.

Nu ska vi sätta oss ner och kolla på någon film och snart gå och lägga oss för vi ska upp tidigt och åka till mal of america oj vad det ska bli roligt:)

Puss och kram hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0