Tåg

Hej vänner !

Nu ska jag berätta om Danmark vilken underbar dag vi hade tjejerna och jag.Det började med att vi steg upp från våra sängar runt 5 tiden kollade ut och insåg att det skulle bli en blöt dag. Jag och becca möttes upp i regnet och hoppade på bussen som lämnade våran busshållplats 06.02 vi var framme vid stationen ungefär 06:15 där vi mötte upp resten av gänget. Vi köpte våra biljetter hoppade på tåget till Danmark. Allt gick bra. På tåget satt vi och åt lite matsäck och en och en annan godis bit slank ner i magen. Jag somnade väl till i en sådär 30 min. Men annars satt vi och pratade läste lite och bara hade det mysigt.
Väl framme i Danmark skrattade vi åt våra  grannlands kompisar som ätit ett kilo gröt innan dom bestämt sig för att öppna munnen och prata med oss.Det är inte lätt att förstå. Men självklart löste sig även språket. Vi hamnade tillslut på en liten bar där vi drack en cider var och pratade lite om vad vi skulle göra här näst.
Efter att vi suttit och pratat en lång stund bestämde vi oss för att äta lite. klockan var ungefär 13.00. Efter det kollade vi vad ströget hade att erbjuda. Det är en himla mysig stad Köpenhamn.Vi kollade lite i affärer och några av oss shoppade lite.Inte jag. Sedan hamnade vi inne på en ica affär och efter som att vi är vuxna i Danmark så köpte vid med oss lite vin hem. Efter att vi strosat runt lite så bestämde vi oss för att ta tåget hem. kl var 17.23 när vi satte oss för att åka hem till Sverige. Nu var det inte lika roligt att vara vuxen i danmark och ungdom i sverige.
Vi hade lite problem med biljetterna men det löste sig till slut. Ett problem löst. När vi bara hade ungefär 40 minuter kvar att åka tåg började rumpan att domna och tröttheten började komma. Vi ville bara komma hem. Ding dong hör vi från högtalarna i tåget. Det har tyvärr inträffat en olycka vi vet inte hur länge ni kommer att få sitta här säger en man som bryter lite på ett annat språk. All energi från oss tjejer bara försvann helt plötsligt började man känna att man hade huvudvärk och magont och hungriga kom vi på att vi var. Vi satt och väntade medans tåget stod stilla ett tag. Sedan hör vi ding dong igen. Mannen i högtalaren säger att vi måste åka tillbaka  till  Falkenberg station där vi precis hade varit. Alla på tåget hade tappat humöret. Det var ingen trevlig stämning alls. Då vårat lilla gäng började se det roliga i det hela. Vi drog några Håkan sånger och skrattade åt att vi hade haft lite otur. Väl tillbaka i Falkenberg fick vi vänta i ungefär 30 minuter på en buss som skulle ta oss tillbaka till kungsbacka.
Bussen tog oss 50 min tröttheten var enorm men jag och maja vågade inte somna. Resten sov. Bussen stannade på kungsbacka station. Vi var framme. klockan var 23.00. vi var inte pigga. Men ännu ett problem var löst. vi sa hejdå till varandra och åkte hem. Skönt.
Bilder kommer men jag glömde kameran hos johan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0